niedziela, 29 czerwca 2014

Pomysły na tanie spędzanie wakacji

Czekając na studia, na pewno nie będziemy siedzieć w domu i tracić najpiękniejsze dni wakacji. Co prawda, pogoda nie dopisuje, ale są różne metody spędzania czasu. I tak jak dzielę ludzi na grupy, tak wakacyjny czas podzielę na kilka etapów.

1. Aktywny
a ) przy ładnej pogodzie
- Rower, rolki, co tam chcecie !

Jest to raczej sposób nie dość drogi ( jeżeli ktokolwiek z Was ma rower, rolki, hulajnogę , czy deskorolkę ), wystarczy dokupić sobie jakiś plecaczek, wodę, coś do przegryzienia i wybrać się ze znajomymi w ciekawą podróż. Zaplanujcie wcześniej w domu trasę w którą pojedziecie, bo jeździć bez celu jest również bez sensu. Osobiście jestem szczęśliwą posiadaczką roweru miejskiego, a wyznaczanie sobie nowych tras to dla mnie niesamowita przyjemność. I tak oto ostatnio odwiedziłam Tyniec, niedaleko Krakowa ( 15,4 km w jedną stronę ) Trasę zaplanowałam wcześniej w domu. Wystarczy w Google wpisać trasy rowerowe ... ( i tu Wasza miejscowość ) i wyskoczą Wam miejsca o których nie mieliście pojęcia. Są zarówno specjalne strony, jak i blogi ludzi, którzy kochają podróżować na rowerze. Dla ludzi wytrzymałych i posiadaczy rolek - trasy rowerowe mogą być niestraszne. Zbierzcie ekipę, lub jakąś znajomą i jedźcie w nieznane. Na pewno zapamiętacie taki wyjazd na długo :) 




- spacer
Może to nic odkrywczego, ale jeżeli macie osobę, którą lubicie, a z którą urwał Wam się kontakt, wybierzecie się na spacer, lody , czy kawę. To nie tak dużo, aby naprawić stare znajomości, jeżeli Wam na tym zależy. Zmiana szkoły, nowi znajomi ( o tym będzie również oddzielny post) mogą zachwiać starymi, zapomnianymi znajomościami. A dobrym doświadczeniem jest to, kiedy widzisz jak człowiek po latach się zmienia. Możesz porównać zarówno jego jak i swoje zachowanie, wspominając minione lata.

- sport
I tu nie chodzi o rower czy rolki, które wymieniłam na samym początku. Weź skakankę od siostry, czy piłkę od brata, wyjdź do ogródka, na bulwary, czy gdziekolwiek, poskacz chwilę, poodbijaj z kimś. W czasie wysiłku większości osób wytwarzają się takie same endorfiny ( hormony szczęścia ) jak przy zjedzeniu czekolady ( z tą różnicą, że po czekoladzie wychodzą pryszcze, a po sporcie znikają). Możecie również wybrać się na basen z przyjaciółmi. Taka wyprawa nie wyniesie Wam więcej niż 20 złotych, a możecie się nieźle wybawić. Parki Wodne są drogie, to oczywiste, ale myślę, że chociaż raz w wakacje można się tam udać. Od czasu do czasu, warto wydać trochę kasy :) 

b) przy brzydkiej pogodzie

Aktywnością w domu można nazwać wiele różnych czynności.
Zamiast siedzieć na Facebooku, Twitterze, czy ( tak jak ja ) na blogu, włącz na YouTubie jakiekolwiek ćwiczenia i poćwicz chwilę. Kiedy na dworze pada, zamiast z nudów się obżerać, można zrobić coś dla siebie i swojego ciała. Oprócz Mel B, czy Ewy Chodakowskiej, możecie wpisać sobie ZUMBE, 
( którą osobiście polecam - linki podam niżej) i potańczyć. To sprawi Wam więcej radości, a czas minie o wiele szybciej niż na wytrzymałościowych ćwiczeniach Ewy.  A jeżeli nie szkoda Wam pieniędzy idźcie na siłownię, basen, fitness, czy aerobic. 



Nie chcecie ćwiczyć ? Zróbcie coś dla rodziców i posprzątajcie w domu. Kalorie same będą spadać, rodzice będą szczęśliwi, a Was ogarnie satysfakcja - tak , to ja posprzątałem/am. Zróbcie porządek w szafie z ciuchami, weźcie stare, niepotrzebne rzeczy i zanieście do odpowiedniego punktu. To pierwsza rzecz , z listy do zrobienia na początku wakacji.


2. Bierny

Bierność nie muszę dzielić na dobrą i złą pogodę, bo takie czynności można zarówno wykonywać w domu jak i na świeżym powietrzu. 

- czytanie książek
pobudzi to Waszą wyobraźnię i zabierze do niesamowitego świata bohaterów. Będzie to idealny sposób na oderwanie się codziennych problemów ( czy nerwów związanych ze studiami)
Weźcie koc, idźcie na trawę. Pada ? W domowym zaciszu - książki również mogą nas przenieść do innego świata. Komputer trochę odpocznie, a i Wy poczujecie się lepiej. Nie jest to drogi sposób. Załóżcie kartę w bibliotece. Zarówno zaliczycie spacer, jak i czytanie książek.

- oglądanie filmów
Urządźcie seans filmowy ze znajomymi. U mnie kończy się to zazwyczaj oglądaniem trzech lub czterech części Harrego Pottera, albo jakiś głupich komedii. Śmiechu jest mnóstwo, wymyślanie głupich pomysłów. Nie odizolujcie się od innych ludzi. 


- zarabianie w domu
Aby zaoszczędzić parę groszy na wakacje, można również popracować w domu. Weźcie książki, których już nie czytacie, stare płyty, czy niezniszczone ubrania, skorzystajcie z serwisów takich jak gumtree, czy olx i sprzedajcie niepotrzebne rzeczy. Spytajcie się taty, czy mamy, czy nie mają jakiś urządzeń, które im są niepotrzebne. W taki oto sposób można zarobić parę groszy na wakacje. Wiadomo, nie będzie to jakiś super wyjazd, ale lody, kino, czy właśnie basen możecie opłacić z takich sprzedaży. 


- urządzenie pokoju.
Może i nie jest to sposób bierny, czy aktywny ( zależy jak kto do tego podejdzie ), ale można fajnie spędzić dzień. Nie potrzebne Wam są środki pieniężne. Wejdzie na strony z DIY, które proponują samodzielne urządzenie pokoju. Poprzestawiajcie meble, poróbcie ozdoby, to zawsze coś nowego. Znalezienie nowego miejsca na stare rzeczy - to już jest coś innego. Niesamowite uczucie, kiedy wiecie, że sami to zrobiliście, podoba Wam się i jesteście z siebie zadowoleni. Oprócz świetnego wystroju, podniesie Wam się samoocena, kiedy ktoś Was pochwali.


 - hobby

Znajdźcie jakieś hobby na wakacje. Ja osobiście zbieram pocztówki, ludzie wyjeżdżają na wakacje i moja kolekcja wzrasta. Owszem, muszę czasami prosić się o pocztówkę, ale w ten sposób również sama mam wkład do mojej kolekcji. Dzięki temu poznaję również niesamowicie dużo ludzi, z którymi , tymi pocztówkami się wymieniam. Kolekcjonować można wszystko ! Nawet moja 7-letnia siostrzenica kolekcjonuje.... pieniądze :)   i  sama uważa to za hobby. Mieliście hobby zanim chodziliście do szkoły ? Odnówcie swoje pasje ! Czy to naprawdę takie trudne ?



 - ognisko
kto nie lubi grilla, albo ogniska? Gitara, płomień, znajomi, ciepły wieczór. Mi właśnie z ogniskiem najczęściej kojarzą się wakacje.



- wydarzenia
Skoro tracicie już czas na Facebooku, wpiszcie sobie w ''Szukaj'', jakie wydarzenia będą w Waszej miejscowości. Na lato odbywa się bardzo dużo, ciekawych imprez. Nie mówię tutaj o klubach, ale o jakiś kulturowych wydarzeniach. Oprócz Facebooka, wujek Google na pewno Wam podpowie gdzie możecie pójść i co zobaczyć :) Sama ostatnio brałam udział w paru imprezach, może i były one dla dzieci, ale mogłam na chwilę wrócić do krainy beztroski. ;) I tak zobaczyłam niesamowitą Paradę Smoków.


- Groupon.
A tutaj macie masę przecenionych atrakcji ! Od wyjazdów, przez ciuchy, jedzenie, aż po jednorazowe zniżki. U mnie dzięki Grouponowi można odwiedzić Park Dinozaurów, Park Miniatur czy Wesołe Miasteczko w przyzwoitej cenie. Jeszcze nigdy ( odpukać ) nie zawiodłam się na tej stronce, korzystałam również z wyjazdu na ferie. Wybieracie swoją miejscowość i szukacie okazji. Serdecznie polecam.




Pomysłów jest masa.
Może sami mi jakiś podacie ? Co Wy robicie w wakacje ? 

- ( w dalszym ciągu, być może) Studentka


1 komentarz:

  1. bardzo ciekawa notka ale co do roweru to nie dla mnie.. ;d


    zapraszam.
    dopiero zaczynam,
    incognito-girl

    OdpowiedzUsuń